Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

ΙΣΗΓΟΡΙΑ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ από το 1985 -ΣΕΙΡΑ ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ - ΝΟΗΤΟΝ AEI: Η ΑΡΓΩ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΕΙΔΕ ΕΝΑΣ ΝΑΥΑΓΟΣ

ΙΣΗΓΟΡΙΑ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ από το 1985 -ΣΕΙΡΑ ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ - ΝΟΗΤΟΝ AEI: Η ΑΡΓΩ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΕΙΔΕ ΕΝΑΣ ΝΑΥΑΓΟΣ: ΓΛΑΥΚΩΨ ΣΤΕΦΑΝΟΣ Η ΑΡΓΩ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΕΙΔΕ ΕΝΑΣ ΝΑΥΑΓΟΣ έκδοση σε βιβλίο και ebook ΒΙBΛΙΟ ISBN 978-960-7740-49-6 e-book ISBN 978-960-...

ΓΛΑΥΚΩΨ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
Η ΑΡΓΩ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΕΙΔΕ ΕΝΑΣ ΝΑΥΑΓΟΣ
έκδοση σε βιβλίο και ebook

ΒΙBΛΙΟ ISBN 978-960-7740-49-6
e-book ISBN 978-960-7740-24-3


ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Του Θωμά Μιχαλιέρη
Ο συγγραφέας ξεγυμνώνει την αργοναυτική
εκστρατεία για να μας αποσπάσει απ’ τη δου-
λεία μιας πραγματικότητας που καθορίζει το
μέλλον και τον τρόπο σκέψης. Θέλει μέσω της
γνώσης να μας φέρει με τα αιώνια περιεχόμε-
να και από εκεί στην ελευθερία. Ζητά να ξα-
ναβρούμε τους εαυτούς μας δίχως να είμαστε
αιχμάλωτοι της καθημερινής σκοπιμότητας
και της ταραχής του παρόντος. Να διακρί-
νουμε ποιοι είμαστε και τι μπορούμε να εί-
μαστε δυνάμει της σχέσης με το υπερβατικό.
Ο συγγραφέας μας αναφέρει ότι όσοι βρίσκο-
νται μέσα στο πλοίο της Αργούς του Ιάσονα
πιστεύουν ότι η ελευθερία βρίσκεται στους
κόλπους της εξουσίας της Αργούς η οποία μέ-
νει σε αλληλουχία με το παρελθόν το οποίο
έχει μεταμορφωθεί .
Ο συγγραφέας πιστεύει ότι ο άνθρωπος μπο-
ρεί ν’ αλλάξει ελεύθερα, να <<πλάσει>> κα-
λύτερο άνθρωπο γι’ αυτό ο ίδιος γίνεται λιπο-
τάκτης της Αργούς για να μας μεταφέρει μέσα
στο δικό του πλοίο και να μας αποκαλύψει με
την ειλικρίνεια του πάθους του μέσα από την
κάθε λέξη του βιβλίου του έναν δρόμο που
οδηγεί στην διοργάνωση του ψυχισμού.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Στον τίτλο τού βιβλίου του <<Η Αργώ όπως
6
την είδε ένας ναυαγός>> θα δούμε την αφε-
τηρία για τις σχέσεις που υφίσταται ο συγ-
γραφέας ανάμεσα στην εξουσία του Ιάσο-
να και της δικής του αλήθειας. Μας λέει ότι
όσοι βρίσκονται μέσα στο πλοίο του Ιάσονα
η ύπαρξη τους επιβάλλεται για συγκεκριμέ-
νους σκοπούς. Αλλά για να μπούμε στη σκέ-
ψη του συγγραφέα πρέπει να διασχίσουμε τις
πύλες του πεπρωμένου με μια μόνιμη εσωτε-
ρική μεταβολή του καθένα από εμάς, σε συν-
θήκες ολότελα καινούργιες, στο φως της λο-
γικής αλήθειας που υπερίπταται μέσα στο
άπειρο διάστημα του πνεύματος.
Πραγματικά οι σκέψεις του συγγραφέα εί-
ναι πάνω απ’ τις έννοιες του κράτους ή του
έθνους αφού κάθε χώρα έχει μια ιδιαίτε-
ρη όψη, συνδεδεμένη με τις παραδόσεις αυ-
τής της χώρας και με τα καθήκοντα της κα-
θορισμένα από το ιστορικό παρελθόν. Σήμε-
ρα όσοι ακολουθούν τον Ιάσονα στηρίζονται
στο ιστορικό παρελθόν, χωρίς να διακρίνουν
το αληθινό από το ψεύτικο. Χαρακτηριστικά
αναγράφει: <<Η αλήθεια είναι κάτι άλλο από
όσα μάθαμε από τους προγόνους μας, διότι
και οι αλήθεια αλλάζει αναλόγως με τις ανά-
γκες κάθε εποχής>>. Και οι άνθρωποι είναι
αναγκασμένοι να επιμένουν με πείσμα στις
θέσεις τους <<Νομίζω ότι όλοι γίναμε γλοιώ-
δη πλάσματα, που ψάχνοντας το δίκαιο και
το φως των άγνωστων δυνάμεων της δημι-
7
ουργίας, για κάποιο λόγο χαθήκαμε σε ση-
μεία όπου δεν μπορούμε να δούμε την αλή-
θεια και την τελειότητα>>. Συνεπώς εξαιτίας
του ανταγωνισμού των κομμάτων που δεν σέ-
βονται την αλληλεγγύη, οδηγούν τους ανθρώ-
πους σε αυτοκαταστροφή <<Άφαντες πόλεις
κάτω από το σαπιζόμενο χώμα ετοιμάζουν τον
σκοτεινό τόπο να μοιάζει με ό,τι πλέον φωτει-
νό για να δικαιούνται να κρατήσουν τις ψυ-
χές στο σκοτάδι>>. Έτσι από την στιγμή που
δεν υπάρχει αλληλεγγύη και βλέπουν οι άν-
θρωποι ως δρόμο σωτηρίας κάθε επιχείρη-
μα που μπορεί να υπερισχύσει την αντίθετη
άποψη, η ψυχή των ανθρώπων έγινε τυφλή
και το πνεύμα κουφό <<Άραγε θα μάθουμε
επιτέλους τι είναι αυτό που ονομάζουμε φως
- απέραντη γαλήνη της ψυχής>>.
Ο συγγραφέας θέτει το εξής ερώτημα <<για-
τί ψάχνεις να ανακαλύψεις σκιές από παλιές
σου σκέψεις σκιές να τις σώσεις>>, <<Γιατί να
μην είναι αλλιώς πιο καθαρά και ίσια;>>

Κυριακή 23 Μαρτίου 2014

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΤΙΜΗΣΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΣΥΝΤΟΜΑ

Από την σημερινή παρουσίαση του βιβλίου του Γιώργου Κτενά με τον Κοροβέση και τον Αποστόλάκη - Κυριακή, 23 Μαρτίου 2014, στις 20.00 στο cafe bar "Μύλος" ΜΙΛΗΣΑΝ ο συγγραφέας και δημοσιογράφος Περικλής Κοροβέσης, ο χαΐνης Δημήτρης Αποστολάκης και ο Γιώργος Κτενάς.
Την Παρουσίαση άνοιξε ο Στέφανος Γλαύκωψ. 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΤΙΜΗΣΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΣΥΝΤΟΜΑ

Αλλο ένα απόσπασμα από το βιβλίο Ο ΘΕΙΟΣ ΕΡΩΤΑΣ ΜΑΣΤΟΡΕΥΕΙ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ
Ένα καπέλο γεμάτο χαρτοπόλεμο
Τις βροχερές μέρες πήγαινε κάτω από τις τέντες των μαγαζιών και τα μπαλκόνια των πολυκατοικιών. Προσεκτικά, για να μην πέσει πάνω του νερό. Παρέα του είχε, μόνιμα, ένα ξύλινο παπούτσι. Μπορείτε να το φανταστείτε; Ένα μαύρο καπέλο από φράγκο, γυρισμένο όμως ανάποδα, να κινείται στον χώρο μαζί με ένα ξύλινο παπούτσι. Και η αλήθεια είναι πως τα δυο τους πήγαιναν παντού. Σε όλες τις γειτονιές της Αθήνας. Μοναστηράκι, Ψυρρή, Κεραμεικό, Γκάζι, Θη40
σείο, Πλάκα, Εξάρχεια. Στον λόφο του Στρέφη. Παντού. Σήμερα, για παράδειγμα, βρέθηκαν στο Θησείο. Μεσημεράκι, μόλις είχε ζεστάνει για τα καλά ο ήλιος. Κόσμος, κίνηση, τα μαγαζιά ήταν γεμάτα. Σε μία άκρη, που ήταν μέση για όποιον μπορούσε να παρατηρήσει καλά, είχε στηθεί μία αυτοσχέδια λέσχη: ένας πάγκος, τρία τραπουλόχαρτα και, μόνιμα, τρεις άνθρωποι τριγύρω. Ο ένας από τη μέσα πλευρά, πότε να μοιράζει και πότε να μαζεύει χρήματα και άλλοι δύο από έξω, πότε να χάνουν και πότε να κερδίζουν στο ποντάρισμά τους. Το καπέλο και το παπούτσι, το ξύλινο παπούτσι, έμειναν να κοιτάζουν. Μαζί τους και κάποιοι περαστικοί, που χάζευαν τον «παπά». Αλλά και τρεις τσιλιαδόροι, στις γωνίες, που «έκοβαν» κίνηση. Το καπέλο σκούντηξε το παπούτσι, το ξύλινο παπούτσι, δείχνοντας τον έναν από τους δύο που πόνταραν, δήθεν για να κερδίσουν και δήθεν για να χάσουν. Ένας άντρας γύρω στα 60, με μουστάκι και μαλλιά στο χρώμα τού παλιού κομοδίνου, κι ένα κοστούμι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα τού διπλανού του. «Κολυμπούσε» εκεί μέσα ο άνθρωπος, αλλά τι να έκανε; Το μεροκάματό του ήθελε να βγάλει. Αργότερα μέσα στην ίδια μέρα, το καπέλο και το παπούτσι, το ξύλινο παπούτσι, τριγυρνούσαν στο Μοναστηράκι. Μπροστά τους ένας αδιάφορος νεαρός με τη φιλενάδα του, έψαχναν για παλιά μπρίκια. Κλασική περίπτωση μικροαστικού νταλκά.
Κάποια απογεύματα αργότερα η παρέα βρέθηκε στον Κεραμεικό. Ή, μήπως, ήταν Βοτανικός;
41
Ξεχάστηκαν με την κουβέντα και δεν κατάλαβαν πού ακριβώς είχαν φτάσει. Ποιος ξέρει, αλλά και τι σημασία έχει έτσι κι αλλιώς ο προορισμός σε μία βόλτα; Το καπέλο και το παπούτσι, το ξύλινο παπούτσι, συζητούσαν περί ανέμων και υδάτων. Ξαφνικά βρέθηκαν έξω από έναν μπερντέ. Ένα παλιό καφενείο ήταν δηλαδή, που είχε προσαρμοστεί στις ανάγκες τού θεάτρου σκιών. Στον χώρο των θεατών δεν έπεφτε καρφίτσα. Αυτό που έκανε εντύπωση στο καπέλο και το παπούτσι, το ξύλινο παπούτσι, ήταν ότι στο κοινό υπήρχαν αποκλειστικά νέα και χαμογελαστά παιδιά. Με φωτεινά μάτια, κόκκινα, πράσινα και μπλε μαλλιά, μωβ φαρδιές παντελόνες, σανδάλια, αυτοσχέδιες τσάντες γεμάτες με βιβλία και προφυλακτικά. Η γενιά των γονιών τους χαρακτηρίζει αυτά τα παιδιά απολιτικά. Δεν φτάνει που δεν ντρέπονται για τα προβλήματα που φόρτωσαν στις πλάτες τους, αφού δεν αναμετρήθηκαν ποτέ τους με κανένα, δεν μπορούν από πάνω να διακρίνουν ότι η πολιτικοποίηση των παιδιών τους δεν αφορά τις καθοδηγητικές αξιώσεις κανενός κόμματος. Αλλά επιτυγχάνεται μέσα από την πολιτικοποίηση της ίδιας της ζωής. Παρακολουθώντας, για παράδειγμα, τις περιπέτειες ενός μεγάλου Έλληνα, με ανήσυχο, επαναστατικό και ανυπότακτο πνεύμα: του Καραγκιόζη. «Η πραγμάτωση του ανθρώπου», γύρισε σε μία στιγμή στο διάλειμμα της παράστασης και είπε το παπούτσι, το ξύλινο παπούτσι, στο καπέλο, «γίνεται μέσα στην κοινωνία. Παρέα με τους άλλους ανθρώπους. Όπως συμβαίνει εδώ, τώρα, με αυτά τα νέα παιδιά. Για αυτό ο άνθρωπος, σαν πολιτικό
42
ον που είναι, έχει για καθρέφτη του τον διπλανό του. Αυτό, τουλάχιστον, γράφει ο Μαρξ στο Κεφάλαιο».
«Το έχεις διαβάσει;», αποκρίθηκε με ερώτηση το καπέλο. «Μόνο το πρώτο κεφάλαιο», ήταν η απάντηση που έλαβε.
Ένα βραδάκι του Σεπτέμβρη, ο δρόμος τούς έβγαλε στα Εξάρχεια. Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος για να αλλάξει η διάθεση και να φτιάξει το κέφι αυτή την περίοδο του χρόνου. Το καπέλο και το παπούτσι, το ξύλινο παπούτσι, έψαχναν ανάμεσα από τις πολυκατοικίες που υψώνονταν τριγύρω τους, να βρουν ένα κομμάτι ουρανό. Μάταιος κόπος, η αντιαισθητική δόμηση που υπάρχει στην Αθήνα δεν επιτρέπει τέτοιου είδους πολυτέλειες. Ξαφνικά, σε ένα σταυροδρόμι γεμάτο με κόσμο, είδαν πορτοκαλόχρωμο φως. Για την ακρίβεια, είδαν φωτιά. Ένας περίεργος τύπος, κοντοκουρεμένος αλλά με κοτσίδα, με πολλά σκουλαρίκια στα αυτιά, κρατούσε μία φλεγόμενη ράβδο. Και κάθε φορά που φυσούσε προς το μέρος της, η φωτιά μεγάλωνε και ανέβαινε στον ουρανό. Κανονικό θέατρο του δρόμου, με το κοινό να φωνάζει «Μπράβο Τζόνι, κάν’ το μία ακόμα φορά». Κι ο Τζόνι δεν χαλούσε χατίρι σε κανέναν. Με το χαμόγελό του, δεν άφησε κάποιον παραπονεμένο. Όταν τελείωσε έκανε μία βαθιά υπόκλιση προς το κοινό του και αποζημιώθηκε για την παράσταση με ένα δυνατό χειροκρότημα και πολλά ζεστά χαμόγελα. Φυσικά, δεν έφτανε μόνο αυτό στον Τζόνι. Αυτή η παράσταση ήταν η δουλειά του, έπρεπε να εξοι43
κονομήσει χρήματα από αυτό που έκανε. Έβγαλε από την τσέπη του λοιπόν τη σφουγγάρα και γύρισε από τραπέζι σε τραπέζι, πότε με ένα κομπλιμέντο για τα όμορφα κορίτσια και πότε με μία ευγενική παρλάτα για τα αγόρια. Τι ήταν η σφουγγάρα; Ένα παλιό σκουφάκι που είχε πάντα στην πίσω τσέπη τού παντελονιού του και γέμιζε από τους θεατές με ό,τι είχε ο καθένας ευχαρίστηση.

ΙΣΗΓΟΡΙΑ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ από το 1985 -ΣΕΙΡΑ ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ - ΝΟΗΤΟΝ AEI: ΚΥΝΙΚΕΣ ΚΩΜΩΔΙΕΣ

ΙΣΗΓΟΡΙΑ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ από το 1985 -ΣΕΙΡΑ ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ - ΝΟΗΤΟΝ AEI: ΚΥΝΙΚΕΣ ΚΩΜΩΔΙΕΣ: 5η Επανέκδοση σε βιβλίο και σε ebook Βιβλίο ISBN 978-960-7740-45-8 ebook ISBN 978-960-7740-30-4 ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ Οι άνθρωποι εξελ...


ΓΛΑΥΚΩΨ - ΚΥΝΙΚΕΣ ΚΩΜΩΔΙΕΣ
5η Επανέκδοση σε βιβλίο και σε ebook
Βιβλίο ISBN 978-960-7740-45-8
ebook ISBN 978-960-7740-30-4

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ

Οι άνθρωποι εξελίχθηκαν από πλιατσικολόγοι σε
καλλιεργητές. Οι πλιατσικολόγοι δεν χάθηκαν. Για
να μην χαθούν οργανώθηκαν και έγιναν αερολόγοι,
σωτήρες, αρχηγοί, δικηγόροι, δικαστές, στρατιώτες,
δημόσιοι υπάλληλοι, βουλευτές και άλλοι που δεν
είναι καλλιεργητές. Διαιώνισαν το είδος τους με το
να μαζεύουν φόρους. Οι φόροι είναι το οργανωμένο
πλιάτσικο. Μιά καλή αρχή είναι να αρχίσουν όσοι
καλλιεργούν να μην δίνουν τροφή σε όσους δεν καλ-
λιεργούν έστω λίγα μέτρα γής. Πολλοί αρχαίοι φι-
λόσοφοι έλεγαν πως ο άνθρωπος εκπολιτίζεται όταν
αρχίσει να καλλιεργεί και μαθαίνει να ανταλλάσσει
αυτά που καλλιεργεί με άλλους καλλιεργητές. Οι
χειρότεροι αυτών των πλιατσικολόγων είναι καλλιερ-
γητές που προσπαθούν χαλώντας την τροφή με χη-
μικά και άλλους τρόπους για να παράγουν περισσό-
τερα και να πάρουν περισσότερα χρήματα. Πως τελι-
κά μπορούμε να σταματήσουμε αυτό το οργανωμένο
πλιάτσικο των κρατών και των ασεβών καλλιεργητών;

......

Ήταν ένα βράδυ που έμοιαζε ότι μοίραζε περισσότε-
ρο σκοτάδι από πολλά προηγούμενα. Ο Πτάλμηχος
ανήσυχος κοιτούσε από το παράθυρο προς τ’ αστέ-
ρια προσπαθώντας να θυμηθεί κάτι μακρινό. Κάτι
που δεν μπορεί να ορίσει. Θυμάται όλες τις στιγμές
της προηγούμενη ζωής του. Τα παράξενα κείμενα
που έγραφε υπογράφοντας ως Χάδης. Έβλεπε τα χέ-
ρια του αγέραστα, σαν να μην ακολουθούν την συ-
νηθισμένη αλλοίωση όπως όλων των άλλων ανθρώ-
πων. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει σύντομα να εξαφανι-
στεί πάλι. Να αλλάξει όνομα και πρόσωπο.
Ο δρόμος έρημος. Ένας μεταλλαγμένος συνθετι-
κός υάκινθος στον κήπο του έμοιαζε φιλικός από μα-
κριά καθώς ροκάνιζε απανθρακωμένο κρέας βουλευ-
τή που κομματιάστηκε από βόμβα στο διπλανό κτί-
ριο του Κόμματος Αφρισμένων Φαρδόκωλων Ρουφιά-
νων Ουρολάγνων Ιερέων (Κ.Α.Φ.Ρ.Ο.Ι.).
Πρόσεξε πως ο ουρανός αργά γέμιζε με νέφη βαμ-
βάκινα.
<<Μα ναι! Τα νέφη αυτά μου θυμίζουν πρόσωπο
κοριτσιού>> σκέφτηκε.
Θυμάται ξανά την αγάπη που υπάρχει προς κάτι
λεπτό και βγαλμένο από το δικό του σώμα, ένα λεπτό
θηλυκό πρόσωπο, σαν από γυαλί, φτιαγμένο από νε-
φελώματα. Τον καλεί, θέλει να του αγγίξει τα μαλλιά,
να του προσφέρει την παιδική του θέρμη.
Όλα του θυμίζουν χορό τρίσιμο σαν να χορεύουν οι
αυλικοί και οι βασιλιάδες, από μακρινές εποχές της
Ευρώπης, σαν τότε που μείωναν τον πληθυσμό με
πολέμους.
Κάτι κυλά, κάτι κινείται στον χώρο

Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014

Αντώνης Ανδρουλιδάκης - Μικρές Ασήμαντες Τυραννίες -Διηγήματα

Αντώνης Ανδρουλιδάκης

Μικρές Ασήμαντες Τυραννίες


ISBN 978-960-7740-76-2

Το πρώτο βιβλίο του Α. Ανδρουλιδάκη με 10 διηγήματα


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ

Δ.Ε.Ν.

Με βαριά καρδιά σηκώθηκε εκείνο το πρωϊνό
και πήγε στη διεύθυνση που του είχανε υπο-
δείξει. Στα κεντρικά γραφεία της Δ.Ε.Ν. Της
Δημόσιας Επιχείρησης Νερού. Το και το, του
είχε πει ο πεθερός του, μεγαλοπαράγοντας του
κυβερνώντος κόμματος. «Αλλά μην ανοίξεις το
στόμα σου κι αρχίσεις πάλι αυτά τα επαναστατι-
κά σου, κατουρημένες ποδιές φίλησα για να το
πετύχω αυτό!» τον είχε δασκαλέψει οργισμένος.
Δεν φτάνει που του πήρε την κόρη του, άφρα-
γκος κι ακαμάτης, έπρεπε τώρα να υποχρεώ-
νεται και στον κάθε κερατά να τον τακτοποιή-
σει. Όχι τίποτα άλλο, αλλά τον είχε φάει και η
κόρη του. Τί να κάνει κι αυτός με τα πολλά της
έκανε το χατήρι, πήρε καναδυό τηλέφωνα και
του κανόνισε την πρόσληψη. «Και όχι όπου κι
όπου, μόνιμος στη Δ.Ε.Ν. παρακαλώ. Ρε άλλοι
δίνουνε εκατομμύρια για μια τέτοια θέση» πε-
ρηφανευότανε. «Αλλά, όλα κι όλα, άσε τα πο-
λιτικά στην άκρη. Να κοιτάζεις τη δουλειά σου
κι άσε τα υπόλοιπα. Κλείσε το στοματάκι σου,
επιτέλους. Άχνα σε κανέναν. Τσιμουδιά!» έκανε
απηυδισμένος με νοήματα στην κόρη του, σαν
να τις έλεγε που πήγες κι έμπλεξες να κάνεις
προκοπή με τον λεγάμενο.
Ο θυρωρός έπινε το καφεδάκι του σαχλαμαρί-
ζοντας με δυό τρείς άλλους και σαν να ενοχλή-
θηκε στο ερώτημα του. «Παρακαλώ, η Διεύθυν-
ση Προσωπικού;» έβαλε όλη του την ευγένεια
όσο ακόμη λειτουργούσε η παρενέργεια από τις
πιεστικές παραινέσεις του πεθερού κι από την
10
κρεββατομουρμούρα της κόρης. Όσο ακόμη
έκανε δουλειά στο μέσα του, αυτή η κουφάλα η
ανάγκη, σφαίρα στο περίστροφο της απελπισί-
ας κατά τον κολλητό του τον Παύλο.
«Στον τρίτο, δεύτερος διάδρομος αριστερά» του
πέταξε κατάμουτρα ο βαριεστημένος θυρωρός
κι αυτό το «αριστερά» λες και τον βρήκε στο δόξα
πατρί. «Τί κάνω ο μαλάκας!»προβληματίστηκε
περιμένωντας το ασανσέρ και πήρε το δύσκολο
δρόμο της σκάλας.
Χτύπησε και πάλι ευγενικά την πόρτα αλλά η
απάντηση ήταν ανάλογη των προτροπών του πε-
θερού του. Άχνα. Ξανακοίταξε την πινακίδα για
να βεβαιωθεί πως δεν είχε κάνει λάθος. Βεβαι-
ώθηκε. Και ξαναχτύπησε για να πάρει την ίδια
απάντηση που δίνουν οι προσεκτικοί άνθρωποι
που δεν θέλουν να μπλέξουν. Άχνα. Τσιμουδιά.
«Θα μπώ» σκέφτηκε και έσπρωξε διστακτικά
το πόμολο της βαριάς ξύλινης πόρτας. Ο χώ-
ρος ήταν σχεδόν αχανής. Ικανός να χωρέσει όχι
μόνο τα δύο γραφεία που υπήρχαν στο βάθος,
αλλά και άλλα δέκα αν χρειαζόταν. Οι κοπέ-
λες σήκωσαν το βλέμμα απ΄ τις γραφομηχα-
νές και τα περιοδικά ποικίλης ύλης που είχαν
παραδίπλα και τον κοίταξαν διερευνητικά κα-
θώς στεκόταν ακίνητος μπροστά στην μισάνοι-
χτη πόρτα. «Παρακαλώ» έκανε μελιστάλαχτα η
μια απ’ τις δυό, ενώ η άλλη θυμήθηκε να βά-
λει χαρτί στη γραφομηχανή. «Παρακαλώ, η Δι-
εύθυνση Προσωπικού;» την αντέγραψε κι αυτός
γλυκά. «Ναι παρακαλώ, ορίστε» πήγε να επα-
11
ναλάβει η γραμματέας που ανασηκώθηκε απ’
τη θέση της, αλλά εκείνος κατάλαβε πως βρί-
σκονταν εκεί που έπρεπε και την διέκοψε πριν
ολοκληρώσει τη φράση της. «Ε...ε...έχω ραντε-
βού με τον κο Δρόσο» έριξε ένα μικρό κενό ανά-
μεσα στο αρχικό «ε» του ρήματος «έχω», ευθέως
ανάλογο, με τα ελάχιστο κενό ανάμεσα στα τε-
ράστια πόδια της που βρίσκονταν όμηροι μιας
στενής μίνι φούστας.
«Το όνομα σας;» τον έβγαλε άγαρμπα κάπως
απ΄ τα πόδια της, θυμίζοντας του το λόγο που
βρισκόταν εκεί. Η απάντηση ήταν εύκολη και
πήρε επιτέλους το δρόμο κατά το γραφείο της
που δεν ήταν δα και παραπάνω από δέκα δε-
καπέντε βήματα. Η στενή φούστα εξαφανίστηκε
πάλι πίσω απ’ το γραφείο και έπρεπε να φτάσει
ακριβώς από πάνω της για να θαυμάσει ξανά
την υπέροχη θέα, καθώς εκείνη έσκυβε σε μια
λίστα με ραντεβού για να τσεκάρει το όνομα του.
Το χαρτί στην γραφομηχανή της άλλης κοπέλ-
λας, δεινοπαθούσε ανάμεσα στα φρεσκοβαμμέ-
να κόκκινα νύχια της, μια στράβωνε, μια ζά-
ρωνε, μια έστριβε, ώσπου το κορίτσι, με το δί-
κιο του, του έριξε ένα διακριτικό μπινελίκι και
ήρθε και ίσιωσε.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Αντώνης Ανδρουλιδάκης γεννήθηκε στη Σητεία της Κρήτης. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Έχει βραβευτεί από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρύθμισης για την καινοτομική μεθοδολογία του στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού. Η διδακτορική του διατριβή με θέμα τη Φιλοσοφία της Ανθρώπινης  Εργασίας, απορρίφθηκε «πανηγυρικά». Μετά την παραίτηση του από τον Δημόσιο Τομέα, προώθησε τις αντιλήψεις εξανθρωπισμού της οργάνωσης της εργασίας, με δεκάδες σεμινάρια και άρθρα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την προσωποκεντρική συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία.