Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014

Η ΑΡΓΩ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΕΙΔΕ ΕΝΑΣ ΝΑΥΑΓΟΣ

ΓΛΑΥΚΩΨ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
Η ΑΡΓΩ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΕΙΔΕ ΕΝΑΣ ΝΑΥΑΓΟΣ
έκδοση σε βιβλίο και ebook

ΒΙBΛΙΟ ISBN 978-960-7740-49-6
e-book ISBN 978-960-7740-24-3


ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Του Θωμά Μιχαλιέρη
Ο συγγραφέας ξεγυμνώνει την αργοναυτική
εκστρατεία για να μας αποσπάσει απ’ τη δου-
λεία μιας πραγματικότητας που καθορίζει το
μέλλον και τον τρόπο σκέψης. Θέλει μέσω της
γνώσης να μας φέρει με τα αιώνια περιεχόμε-
να και από εκεί στην ελευθερία. Ζητά να ξα-
ναβρούμε τους εαυτούς μας δίχως να είμαστε
αιχμάλωτοι της καθημερινής σκοπιμότητας
και της ταραχής του παρόντος. Να διακρί-
νουμε ποιοι είμαστε και τι μπορούμε να εί-
μαστε δυνάμει της σχέσης με το υπερβατικό.
Ο συγγραφέας μας αναφέρει ότι όσοι βρίσκο-
νται μέσα στο πλοίο της Αργούς του Ιάσονα
πιστεύουν ότι η ελευθερία βρίσκεται στους
κόλπους της εξουσίας της Αργούς η οποία μέ-
νει σε αλληλουχία με το παρελθόν το οποίο
έχει μεταμορφωθεί .
Ο συγγραφέας πιστεύει ότι ο άνθρωπος μπο-
ρεί ν’ αλλάξει ελεύθερα, να <<πλάσει>> κα-
λύτερο άνθρωπο γι’ αυτό ο ίδιος γίνεται λιπο-
τάκτης της Αργούς για να μας μεταφέρει μέσα
στο δικό του πλοίο και να μας αποκαλύψει με
την ειλικρίνεια του πάθους του μέσα από την
κάθε λέξη του βιβλίου του έναν δρόμο που
οδηγεί στην διοργάνωση του ψυχισμού.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Στον τίτλο τού βιβλίου του <<Η Αργώ όπως
6
την είδε ένας ναυαγός>> θα δούμε την αφε-
τηρία για τις σχέσεις που υφίσταται ο συγ-
γραφέας ανάμεσα στην εξουσία του Ιάσο-
να και της δικής του αλήθειας. Μας λέει ότι
όσοι βρίσκονται μέσα στο πλοίο του Ιάσονα
η ύπαρξη τους επιβάλλεται για συγκεκριμέ-
νους σκοπούς. Αλλά για να μπούμε στη σκέ-
ψη του συγγραφέα πρέπει να διασχίσουμε τις
πύλες του πεπρωμένου με μια μόνιμη εσωτε-
ρική μεταβολή του καθένα από εμάς, σε συν-
θήκες ολότελα καινούργιες, στο φως της λο-
γικής αλήθειας που υπερίπταται μέσα στο
άπειρο διάστημα του πνεύματος.
Πραγματικά οι σκέψεις του συγγραφέα εί-
ναι πάνω απ’ τις έννοιες του κράτους ή του
έθνους αφού κάθε χώρα έχει μια ιδιαίτε-
ρη όψη, συνδεδεμένη με τις παραδόσεις αυ-
τής της χώρας και με τα καθήκοντα της κα-
θορισμένα από το ιστορικό παρελθόν. Σήμε-
ρα όσοι ακολουθούν τον Ιάσονα στηρίζονται
στο ιστορικό παρελθόν, χωρίς να διακρίνουν
το αληθινό από το ψεύτικο. Χαρακτηριστικά
αναγράφει: <<Η αλήθεια είναι κάτι άλλο από
όσα μάθαμε από τους προγόνους μας, διότι
και οι αλήθεια αλλάζει αναλόγως με τις ανά-
γκες κάθε εποχής>>. Και οι άνθρωποι είναι
αναγκασμένοι να επιμένουν με πείσμα στις
θέσεις τους <<Νομίζω ότι όλοι γίναμε γλοιώ-
δη πλάσματα, που ψάχνοντας το δίκαιο και
το φως των άγνωστων δυνάμεων της δημι-
7
ουργίας, για κάποιο λόγο χαθήκαμε σε ση-
μεία όπου δεν μπορούμε να δούμε την αλή-
θεια και την τελειότητα>>. Συνεπώς εξαιτίας
του ανταγωνισμού των κομμάτων που δεν σέ-
βονται την αλληλεγγύη, οδηγούν τους ανθρώ-
πους σε αυτοκαταστροφή <<Άφαντες πόλεις
κάτω από το σαπιζόμενο χώμα ετοιμάζουν τον
σκοτεινό τόπο να μοιάζει με ό,τι πλέον φωτει-
νό για να δικαιούνται να κρατήσουν τις ψυ-
χές στο σκοτάδι>>. Έτσι από την στιγμή που
δεν υπάρχει αλληλεγγύη και βλέπουν οι άν-
θρωποι ως δρόμο σωτηρίας κάθε επιχείρη-
μα που μπορεί να υπερισχύσει την αντίθετη
άποψη, η ψυχή των ανθρώπων έγινε τυφλή
και το πνεύμα κουφό <<Άραγε θα μάθουμε
επιτέλους τι είναι αυτό που ονομάζουμε φως
- απέραντη γαλήνη της ψυχής>>.
Ο συγγραφέας θέτει το εξής ερώτημα <<για-
τί ψάχνεις να ανακαλύψεις σκιές από παλιές
σου σκέψεις σκιές να τις σώσεις>>, <<Γιατί να
μην είναι αλλιώς πιο καθαρά και ίσια;>>



ΓΛΑΥΚΩΨ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΡΕΟΝΤΩΝ ΕΡΩΤΕΣ ΘΑΥΜΑΖΟΜΕΝΟΙ
Έκδοση σε βιβλίο και σε e-book

e-book ISBN 978-960-7740-32-8
book ISBN 978-960-7740-47-2

ΑΜΕΡΕΣ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ
ΕΝ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΤΙΔ
ΚΑΘΕ ΜΕΓΕΘΟΣ
ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑ
ΔΕΜΕΝΟ ΑΡΜΟΝΙΚΟ
ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟ
ΟΥΣΙΩΔΕΣ ΣΥΝΕΧΕΣ
ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΑΛΛΑ ΕΝΝΟΗΤΕΟ
ΘΑΥΜΑΣΙΟ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΦΟΡΜΗ
ΑΜΕΤΡΗΤΑ ΝΕΑ
ΠΑΛΑΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ
ΓΙΝΟΜΕΝΑ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΑ
ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΕΝΑ ΑΕΙ
ΚΟΡΥΦΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΕΣ
Η ΑΡΑΙΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΥΚΝΩΝ
ΚΑΘΕ ΑΡΑΙΟ ΚΑΙ ΠΥΚΝΟΤΕΡΟ
ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΑΙΟΤΕΡΟ
ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΠΥΚΝΟ
ΚΑΙ ΠΥΚΝΟΤΕΡΟ
ΤΟ ΑΤΕΛΕΣ ΓΙΝΟΜΕΝΟ
ΑΙΤΙΑ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑΣ
ΡΕΟΥΣΑ ΠΑΝΤΑ
ΜΙΑ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΕΣ ΑΙΤΙΕΣ
ΘΑΥΜΑΣΤΕΣ ΕΛΑΦΡΙΕΣ
ΠΡΟΔΗΛΕΣ ΑΛΛΑ ΑΦΑΝΤΕΣ

Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2013

Ο ΔΑΙΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ ΠΟΥ ΣΠΑΤΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΑΣ
Επανέκδοση σε Βιβλίο και ebook

Βιβλίο ISBN 978-960-7740-46-5
ebook ISBN 978-960-7740-31-1


Ο ΔΑΙΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ
ΠΟΥ ΣΠΑΤΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΑΣ
Περιέχονται:
2 Δαίμονες, 1 Τείχος, 1 Συγγραφέας
Α
<<Οι λύσεις που θα μπορούσα να δώσω εί-
ναι εξωπραγματικές. Γενικότερα δεν μπορώ
να δώσω λύσεις, απλώς πιθανολογώ χωρίς
αιτία και σκοπό.
Πολλές φορές βάλλω δύο μήλα σε ένα δο-
χείο διάφανο και φτύνω μέσα. Μετά το σφρα-
γίζω και περιμένω να δω την μούχλα να εξε-
λίσσεται.
Σύντομα θα αφήσω όσα δημιούργησα και
θα γίνω γλυκοπατάτα. Πιστεύω ότι κάποιος
θα με φάει ή θα σαπιστώ.
Ξανά γενικότερα, πιστεύω ότι δεν υπάρχει
αρμονία, συμμετρία και λογική.
Πολύ θα ήθελα όλα να γίνουν κόπρανα
ηρωινομανών σκουληκιών.
Άλλες φορές θέλω να μεγαλώσουν δύο δό-
ντια και να σχίσουν τον λαιμό μου. Μετά θα
μεταμορφωθώ σε κόψη, για να τεμαχίσω την
μάνα του Καλού και του Κακού Θεού. Έτσι
θα είμαι το πιο βέβηλο πλάσμα του κόσμου
-αρνούμαι και τους δύο θεούς όπως οι σκεπτικοί.
Κόσμος μπορεί να είναι η εκσπερμάτωση
κάποιου τεράστιου πλάσματος που σαπίζε-
ται -αλλά αυτό δεν γίνεται διότι που θα πατά
το πλάσμα αυτό για να γαμήσει ή να μα-
λακιστεί για να χύσει το σπέρμα του; Οπό-
τε θεωρώ ότι δεν έλυσα το μυστήριο της δη-
μιουργίας του σύμπαντος με γαμήσι ή μα-
λακία. Η σαπίλα είναι κάτι

ΚΥΝΙΚΕΣ ΚΩΜΩΔΙΕΣ

5η Επανέκδοση σε βιβλίο και σε ebook
Βιβλίο ISBN 978-960-7740-45-8
ebook ISBN 978-960-7740-30-4


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ

Οι άνθρωποι εξελίχθηκαν από πλιατσικολόγοι σε
καλλιεργητές. Οι πλιατσικολόγοι δεν χάθηκαν. Για
να μην χαθούν οργανώθηκαν και έγιναν αερολόγοι,
σωτήρες, αρχηγοί, δικηγόροι, δικαστές, στρατιώτες,
δημόσιοι υπάλληλοι, βουλευτές και άλλοι που δεν
είναι καλλιεργητές. Διαιώνισαν το είδος τους με το
να μαζεύουν φόρους. Οι φόροι είναι το οργανωμένο
πλιάτσικο. Μιά καλή αρχή είναι να αρχίσουν όσοι
καλλιεργούν να μην δίνουν τροφή σε όσους δεν καλ-
λιεργούν έστω λίγα μέτρα γής. Πολλοί αρχαίοι φι-
λόσοφοι έλεγαν πως ο άνθρωπος εκπολιτίζεται όταν
αρχίσει να καλλιεργεί και μαθαίνει να ανταλλάσσει
αυτά που καλλιεργεί με άλλους καλλιεργητές. Οι
χειρότεροι αυτών των πλιατσικολόγων είναι καλλιερ-
γητές που προσπαθούν χαλώντας την τροφή με χη-
μικά και άλλους τρόπους για να παράγουν περισσό-
τερα και να πάρουν περισσότερα χρήματα. Πως τελι-
κά μπορούμε να σταματήσουμε αυτό το οργανωμένο
πλιάτσικο των κρατών και των ασεβών καλλιεργητών;

......

Ήταν ένα βράδυ που έμοιαζε ότι μοίραζε περισσότε-
ρο σκοτάδι από πολλά προηγούμενα. Ο Πτάλμηχος
ανήσυχος κοιτούσε από το παράθυρο προς τ’ αστέ-
ρια προσπαθώντας να θυμηθεί κάτι μακρινό. Κάτι
που δεν μπορεί να ορίσει. Θυμάται όλες τις στιγμές
της προηγούμενη ζωής του. Τα παράξενα κείμενα
που έγραφε υπογράφοντας ως Χάδης. Έβλεπε τα χέ-
ρια του αγέραστα, σαν να μην ακολουθούν την συ-
νηθισμένη αλλοίωση όπως όλων των άλλων ανθρώ-
πων. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει σύντομα να εξαφανι-
στεί πάλι. Να αλλάξει όνομα και πρόσωπο.
Ο δρόμος έρημος. Ένας μεταλλαγμένος συνθετι-
κός υάκινθος στον κήπο του έμοιαζε φιλικός από μα-
κριά καθώς ροκάνιζε απανθρακωμένο κρέας βουλευ-
τή που κομματιάστηκε από βόμβα στο διπλανό κτί-
ριο του Κόμματος Αφρισμένων Φαρδόκωλων Ρουφιά-
νων Ουρολάγνων Ιερέων (Κ.Α.Φ.Ρ.Ο.Ι.).
Πρόσεξε πως ο ουρανός αργά γέμιζε με νέφη βαμ-
βάκινα.
<<Μα ναι! Τα νέφη αυτά μου θυμίζουν πρόσωπο
κοριτσιού>> σκέφτηκε.
Θυμάται ξανά την αγάπη που υπάρχει προς κάτι
λεπτό και βγαλμένο από το δικό του σώμα, ένα λεπτό
θηλυκό πρόσωπο, σαν από γυαλί, φτιαγμένο από νε-
φελώματα. Τον καλεί, θέλει να του αγγίξει τα μαλλιά,
να του προσφέρει την παιδική του θέρμη.
Όλα του θυμίζουν χορό τρίσιμο σαν να χορεύουν οι
αυλικοί και οι βασιλιάδες, από μακρινές εποχές της
Ευρώπης, σαν τότε που μείωναν τον πληθυσμό με
πολέμους.
Κάτι κυλά, κάτι κινείται στον χώρο



ΕΡΠΟΝ ΠΤΗΝΟΝ ΑΠΤΕΡΟΝ
Αμαυρές πικρόχολες
εξωπραγματικές
και κυνικές κωμωδίες

Επανέκδοση σε ΒΙΒΛΙΟ και σε ebook
Βιβλίο ISBN 978-960-7740-44-1
ebook ISBN 978-960-7740-27-4

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ

Αρχή
ή όλα όσα δύναται ο άνεμος
να μοιράσει ατελώς

Αρχίζουμε να γράφουμε όταν δεν θέλουμε, ή
όταν όλα τελειώνουν.
Και πείτε ‘μού τι τελειώνει.
Ίσως αν βάλλουμε τέσσερα μήλα στα αυτιά
της πεταλούδας.
Οι πεταλούδες έχουν αυτιά;
Ποιό σφύριγμα καλεί τις πεταλούδες;
Σίγουρος είναι μόνο ο άγνωστος ζωγράφος των
φτερών τους;
Μήπως οι πεταλούδες χρειάζονται σκληρά
προφυλακτικά;
Ποιό είναι το μεγαλύτερο καυλί πεταλούδου;
Οι πεταλούδες έχουν μετρητές μάκρους;
Οι πεταλούδες παίρνουν σύνταξη από το τα-
μείο πεταλούδων όταν γεράσουν;
Οι θηλυκές πεταλούδες ζητούν σχέση, γάμο,
υποσχέσεις και δακτυλίδια από τους πετα-
λούδους;
Πόσο πληρώνουν την εκκλησία για να πα-
ντρευτούν, ή να θαφτούν όταν πεθάνουν;
Βαφτίζονται οι πεταλούδες τα πεταλουδάκια;
(Αν ένα έντομο γεννά πενήντα χιλιάδες παι-
διά, φανταστείτε πόσα χρήματα χρειάζεται για
να τα βαφτύσει χριστιανούς!)
Όλα αυτά τα ερωτήματα θα μείνουν αναπά-
ντητα εις τους επερχόμενους αιώνες.